Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'dkw rt139 pimpen [Algemene vragen]' (ID 214).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 24-12-2006 17:28.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
in geen geval juist,
met mijn mix van hoeveelheid sleutelen betrouwbaarheid etc is een dt blok precies wat ik wil: techniek die logisch is, sleutelen zonder onnodige complexheid en goeie betrouwbaarheid.
de koppeling is van origine wat zwak, maar 4 gordijnringen eronder en er is geen probleem meer. Gewoon een kwestie van inzicht in techniek.
honda moet ik niet, de 2takt teminste. niet dat ik het er mee oneens ben maar yamaha is logischer. vitale delen als olie pomp niet zomaar boven op het blok stoppen waar altijd vuil komt, en een versnellings bak ingewikkelder maken dan nodig, of een balans as toevoegen die nergens goed voor is ( ze worden niet voor niets vaak weg gehaald....)
nee ik zweer bij yamaha wat betreft brommer blokken 2takt, en dus zal je met betere dingen als ""ga voor honda, dan heb je qualiteit" moeten komen wil je mij over tuigen.
boven dien rijd ik al ruim 3 jaar yamaha 2takt zonder ooit een meter te hebben hoeven lopen, of ernstige pech onderweg.
hoeveel honda rijders kunnen dat zeggen?
mijn neef met zijn 125cc MB
ik (een honda heeft mij nooit laten staan behalve toen ik vergeten was bougie dop er weer op te zetten)
sypie met zijn MB
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved