Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Aprilia RS4 50 pro beun project.' (ID 2451).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 8-12-2020 13:15.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob777
t zal es meezitten.



dat hoort zo bij brommers, dat het tegenzit.

ik heb ook altijd van die dingen.
kleine selectie van afgelopen maanden:

-80cc blok gereviseerd, kruktap ingesleten, met heel veel gedoe een speedysleeve gemonteerd. nergens mtx schakelwals te vinden dus moest em splinternieuw kopen.

-zo'n 50cc ombouwcilinder gekocht voor op het 80 blok, bleek al 40mm boring te hebben dus geen 50cc meer.

-geen kop voor de cilinde te vinden dus een dure VHM kop gekocht met speciale insert.

-keuring...ja meneertje er staat geen cilinderinhoud op de cilinder dus afkeur.

-50cc blok gekocht, bleek zo'n gekke koppelingsmoer te hebben dus gereedschap bestelt, past niet, weer 3 weken wachten op de juiste.

-50cc blok blijkt een "japans" blok te zijn, schakelwals is anders dus
de mtx schakelwals past niet zonder een verloopbus te maken.

-keuringsinstantie wil alleen met 4 bak goedkeuren omdat de 6-bak alleen in de snelle uitvoering zit. 4-bak heb ik niet dus dan maar 5 bak van mb8 er in, past de koppeling weer niet omdat die voor een as met schroefdraad is.

-zijstandaard bestelt, niet leverbaar. andere website had em zogenaamd op voorraad dus daar bestelt, weer niet leverbaar. 3e site eindelijk standaard gekregen.

-keurings instantie wil dat zijstaard automatisch inklapt of een onderbreker schakelaar heeft, dus of standaard verbouwen of kabelboom weer slopen.

-50cc cilinder heeft kleinere uitlaatflens, dus weer andere uitlaat kopen, moet origineel zijn voor keuring dus onderlangs want mtx uitlaat op nsr blok accepteren ze niet. en daardoor past voorste motorsteun dus niet meer.

-temperatuursensor is stuk, blijkt de 1/8npt schroefdraad ook aan gort te zijn, dus dure helicoil set kopen. sensor heb ik niet nodig maar het gat moet wel dicht.

-carburateur code komt niet overeen met typegoedkeurings gegevens, dus de juiste carburateur zoeken wat onmogelijk blijkt.

-keuringsinstantie wil de uitlaatgasnorm weten, maar die is er niet voor een nsr blok voor zover ik weet, dus weer honda mailen hoe en wat...hopeloos.

-vanwege corona gezeik alle balies overal dicht dus alles via email waar het weken duurt voordat je ergens van iemand een half antwoord krijgt waar je dan weer niks mee kunt.

hele zaakje in de hoek geknikkert en straks een crossmotor kopen en de frustratie er uit rijden tot die weer kapot gaat.maar de baan is voorlopig nog bevroren dus dat gaat ook weer duren.


altijd feest met brommers en motoren.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved