Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]' (ID 2360).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 24-4-2015 13:52.

Ik weet niet hoe het met een bromfiets gaat. Mijn 50cc-tje was al een motor om mee te beginnen. De keuring zelf viel mij erg mee. Ik kreeg de indruk dat je er voor moet zorgen dat alles gewoon in orde is en dat de keuringsmeester ziet dat jij je best hebt gedaan.

Dingen waarop ik gelet heb:

- Ik had geen papieren bij de motor, dus ik moest aantonen wat het bouwjaar was, dat hij van mij was en welk model het was.

- Niet te veel geluid produceren, dus in mijn geval een cilinder met een lage uitlaattiming en een mechanische demper.

- Alle lichten moeten werken, grootlicht, dimlicht, remlicht, achterlicht, richtingaanwijzers. Dashboardlampjes werkten en er zit een reflector achterop.

- Geen speling op het balhoofd en wiellagers.

- Moet goed remmen, veren en dempen, maar er wordt volgens mij wel rekening gehouden met de leeftijd van de motor/bromfiets.

Volgens mij was de keuringsmeester blij met de documentatie die bij hem aanleverde, zodat de keuring wel gelijk al lekker begon. Het was trouwens ook een hele aardige man. Het invullen van alle gegevens was nog het meeste werk.

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 24-4-2015 om 13:54 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved