Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]' (ID 2360).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 16-10-2014 13:38.

Dit weekend zal ik nog eens wat foto's maken van de oude velgen.

Het probleem is ook niet zo zeer dat ik bang ben dat er een keurmerk of dergelijke op de velgranden moet zitten. Ik ben wel bang dat hij de motor dan echt te veel af wijkt van het origineel. Hieronder een foto van hoe hij er origineel uit zag en de mijne er nu uit ziet.




Hier een lijstje met wat er anders is:
- Stuur naar clip-ons
- Stepjes naar rem-schakelsetje
- Stangmechanisme achterrem naar remkabel
- Rempomp origineel naar rempomp onbekende scooter
- Zadel
- Uitlaat
- Blok DX naar 2L6 bromfietsblok (met straks wel de DX cilinderkop)
- 20mm Mikuni naar 21mm Dell'orto
- Puntenontsteking en electra 6v naar 12v en elektronische ontsteking
- Voorvorkrubbers naar aluminium bussen
- Spatborden naar RVS spatbord voor en RVS hugger achter
- Positie lichten
- evt. Wielen van staal naar aluminium merkloze wielen.
- Standaard compleet eigenbouw
- Achterschokbrekers
- Kettingkast ingekort
- Kickstarter

Wat hetzelfde is gebleven:
- Tellers
- Lichten (maar positie is anders)
- Oliepomp en olietank
- Luchtfilterhuis
- Frame en Achterbrug
- Tank
- Remmen
- Voorvork

Dus al met al is dat toch best wat anders geworden. Graag jullie mening/ervaringen. Zal de keuringsmeester hem afkeuren op herkenbaarheid? Ook als ik een restauratierapport laat zien met zijn originele staat?

Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-10-2014 om 13:39 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved