Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Yamaha RD50DX Budget Restauratie [Algemene vragen]' (ID 2360).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 4-3-2014 22:14.

Jongens, kunnen jullie mij misschien even helpen?

Ik twijfel al wat langer aan aantal zaken aangaande de keuring bij de RDW. Hij heeft geen papieren, dus hij moet duidelijk nog wel te herkennen zijn als een RD50DX, maar ik koop niet graag onderdelen die ik het liefst daarna er gelijk weer vanaf haal.


- Spatborden: Ik wil en kan de oude spatborden eigenlijk niet meer gebruiken. Is het erg als ik het afgezaagde achterspatbord van de foto gebruik voor de keuring en dus het achterlicht monteer op een andere positie. Voor wil ik een RVS spatbord van een Zundapp 517 monteren. Het gaat om het achterspatbord van de foto:



- Vermogen: Moet hij weer ongeveer 6,25 pk gaan leveren? Ik wil eigenlijk gelijk een goed blok met wat meer vermogen prepareren.

- Blok en framenummer: Is het erg als ik een bromfiets motor gebruik? Het originele blok is erg slecht aan toe. Die kost me minimaal 400 euro om hem in orde te maken, terwijl ik een goed bromfietsblok kan samenstellen met meer vermogen dan het DX motorblok. Blok en framenummer zijn dan echter niet meer gelijk.

- Uitlaat, de DX uitlaat past niet op een bromfiets cilinder en ik heb geen origineel lijkende uitlaat van een RD50m meer liggen. Zou ik voor de keuring een eigenbouw expansieuitlaat kunnen gebruiken? Uiteraard met dan wel met een stille mechanische demper.

- Roestige velgranden: De originele velgranden zijn recht en alle spaken zitten erin, maar roestig, is dat erg?


Verdere zaken kan ik allemaal vermijden door deze na de keuring pas te monteren, zoals een rem- en schakelset en de clipons.


Heeft iemand ervaring met deze zaken? Mits een beetje respons post ik binnenkort weer wat updates! Ik heb niet stil gezeten! Alvast bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 4-3-2014 om 22:20 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved