Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'NS1_100 motorkenteken [Algemene vragen]' (ID 2286).
De reply is geschreven door ChielTZR (UserID 15882) op 24-10-2013 18:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
Mwoap mwoap.
Gister achterkantje in elkaar gezet en ketting en meuk erop gelegd. Wel een oude ketting, heb nog geen nieuwe gehaald en deze was precies op lengte. Dus prima om even te proberen!
Gister dus proberen ding aan te duwen, geen leven. ff gekeken. Geen vonk.....
Vandaag tot de conclusie gekomen dat er 1 stekkertje weer los was gegaan die uit het blok komt. Heb ook aardig met die kabelboom lopen prutsten zodat die zo mooi mogelijk in het frame komt.
Maar dus zag ik weer een vonk toen ik het stekkertje had aangesloten.
Hop, gouw tank erop en naar buiten met het ding. Paar meter duwen en daar ging die!
Maar, powervalve word nog steeds niet aangestuurd. Heb echt elk kastje en bedrading van de NSR125 in de ns1 hangen waarbij de powervalve het wel deed. Enkel het blok niet. Dus verdenk dat daar intern in het blok iets zit waardoor die niet word aangestuurd.
Heb de klep gewoon op standje volgas gezet(helemaal open) en paar rondjes gereden hier achter het huis. Loopt helemaal niet gek zonder werkende powervalve. Zelfs nog iets speelser nu. Een wat plotselinge powerband. Dat vind ik wel mooi! Dus ga daar voorlopig geen aandacht meer aan besteden.
Conclusie: Ding loopt helemaal niet verkeerd voor een 125 met standaard uitlaat vind ik... Komt nog wel opmaat onder en een luchtfilter. Maar of die beloofde 36pk eruit komt wat de verkoper mij verteld heeft, dat kan ik niet zeker zeggen..
Als die niet fatsoenlijk(lees zo hard mogelijk) van de plek komt dan ga ik eens even naar de cilinder kijken wat de timingen zijn en de mogelijkheden om deze te tunen.
Zal er zo even een filmpje van uploaden
Piekvermogen is gelijk met werkende powervalve toch?
(wel jammer haha :P )
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved