Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 12-8-2013 21:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
word een mooi stukje vakwerk Mark!
maar waarom de keuze membraan op de cilinder?
roterend haal je er zeker nog veel meer vermogen uit
membraan in het carter scheelt ook al iets
maar daar is volgens mij geen ruimte voor
ook de instroom hoek zou dan niet zo gunstig zijn
mooi project ik ga hem zeker volgen
Jordi
Je hebt helemaal gelijk! Roterend zou veel beter zijn. En het membraan op het carter zou ook zelfs nog kunnen. Direct onder de membraanruimte is in het carter voldoende plek.
Ik blijf voorlopig nog even bij de smalle tap en bij het membraan op de cilinder. Ik wil een blokje samenstellen waaraan de leek niet kan zien dat hij snel is. Dat betekent dat het membraan wel op de cilinder moet zitten en dat bijvoorbeeld de waterkoeling niet zichtbaar mag zijn. Ik zal binnenkort een keer een foto maken van de brommer mét watergekoelde kop erop gemonteerd, je kan het eigenlijk alleen maar zien aan de twee slangetjes die verticaal op de kop staan. Dat vind ik persoonlijk gewoon erg leuk.
Nog een rede is dat Foekema met een soortgelijke opstelling 20 pk gehaald heeft. Dit wil ik ook eerst halen voordat ik een roterende inlaat ga maken. Ik ben er dus nog lang niet, maar elke keer kom ik dichterbij!
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 12-8-2013 om 22:09 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved