Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 12-8-2013 20:48.
Voor de geïntresseerden: (Kenny77)
De 47,6mm cilinder, verbouwde 50cc carters voor 6-bak, vforce en korte Malossi 47,6 zuiger:
Even wat foto's van wat ik de laatste tijd gemaakt heb. De verbouwde carters zijn zo gemaakt dat de ruimte waar de bak in komt precies 10mm breder wordt. Dan past de YZ80-bak uit '79 (!?) zonder problemen. Deze versnellingsbak is identiek aan de de close ratio 5-bak van de YZ50/YSR50, maar heeft ook een 6de versnelling, de rest van de verhoudingen zijn exact gelijk. Één carterhelft bestaat nu dus uit 3 delen, een deel waarmee je de krukasholte afsluit, een deel waarmee het versnellingsbakruimte wordt afgesloten en een plaat van 10mm tussen de versnellingsbakruimtes.
De zuiger heb ik gekozen vanwege de compressiehoogte. Die is erg kort en zo kan ook de bochten binnen in de spoelkanalen zo kort mogelijk houden, ik hoop dat de instroom naar de spoelkanalen dan iets makkelijker zal verlopen. Deze wil ik eigenlijk monteren met een 90mm drijfstang.
De cilinderbus is van een Airsal van een Minarelli verticaal. Het is de T6 versie geloof ik. Ik heb hierbij flink aan de bovenkant en de zijkanten van de spoelvensters zitten knutselen om ze een fatsoenlijke richting mee te geven. Eigenlijk nog niet helemaal naar tevredenheid, maar meer materiaal heb je simpelweg niet. Bij de b-kanalen en bij de uitlaatpoort ben ik dwars door de tapeinden heen gegaan. Deze gaten dop ik straks weer af met busjes net zoals de cilinder in de vorige post. De bus komt in een Malossi koelribben.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 12-8-2013 om 20:54 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved