Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 9-6-2013 22:32.

Achterwiel is pasgemaakt en de uitlaat ophaning is ook af.

Ik ben ook al begonnen met het pasmaken van het blind tandwiel, op het eerst zicht lijkt het erop dat de positie bijna gelijk is als origineel suzuki dus dat is wel een meevaller.

Als er toch aanpassingen moeten gebeuren ga ik dat proberen via het voorste tandwiel.

Totaal overzicht van bussen + lager (42/20/12) die de naaldlager vervangt.



Rechts naar links:

1: Afstandbus (schijfremkant) die ook in de 62/28/16 lager valt ,binnen zijde bus is 20mm voor de achteras.

Er is ook een randje voorzien zodat de afstand bus mooi gecentreerd zit tussen de 2 wiellagers.

2: Afstandsbus tussen wiellagers

3: opvul bus om naar de kleinere wiellager te gaan, deze past mooi in de afstandbus (2).
Tevens ook 20mm binnen.

4: opvulbus van de wiellager naar de tandwielhouder lager, deze heeft ook een randje wat goed past in de tandwielhouder lager en 20mm binnen.

5: Afstandbus (tandwiel) die in het tandwielhouder lager valt (62/28/16), binnenzijde is 20mm voor de achteras.

Achteras heeft nu minder speling tegenover het origineel wiel dus ik ben wel benieuwd hoelang de aluminium bussen het vol houden.

Wiel gemonteerd





Originele schijfrem opbouw kan ik niet gebruiken, schijf is ook 20mm kleiner in diameter.

Ik ga de remklauw zo voorzien dat deze vast blijft op de achterbrug zoals de meeste endurance motorfietsen.

Scheelt in onafgeveerd gewicht en is makkelijker voor het achterwiel uit te halen.

Loop ook met het idee in mijn hoofd om demonteerbare stukken aluminium te maken die ik op de achterbrug kan monteren om zo steeds het achterwiel makkelijker te positioneren, idem zoals de endurance motorfietsen.

Remklauw wordt gebruikt van mijn honda mb125cc project als deze goed is voor de achterschijf, is van een derbi brommer met radiale montage.

Uitlaat ophanging:



Niet veel speciaals aan, is 2 mm dik en weegt 45 gram pet stuk.



Opstelling voor tandwiel pas te maken op^de draaibank:





Morgen nog een markering aanbrengen op die plaat met de juiste buitendiameter van het tandwiel zodat ik het goed kan positioneren.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved