Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door kpotmake (UserID 17197) op 18-5-2013 20:19.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Ga toch de rembouten maken uit M12 inbus bouten want de schijfrembouten van ktm zijn toch wel een lachertje hoor.
Standaard M8 torx bouten zonder pasvlak, geen pasbouten dus waardoor de schijven niet gecentreerd zijn.
Latere rc8 hebben andere bouten gekregen.
Zie bv deze foto.
afbeelding
afbeelding
Kop van de bout heeft speling tegenover het gat waar hij invalt (zie verdraaing schijf in bovenste foto) en het gat waar de rest van de bout doorzit is 8.5 ipv 8 en aangezien de bout geen pasvlak heeft is dit ook niet gecentreerd.
Dikke motor ontwerpen en zulke schijfrembouten gebruiken?
Maar ja met de ophoogplaat moet ik toch zowiezo deftige pasbouten hebben aangezien de schijf nu nog maar 1.5mm over het middenstuk zit.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 13-5-2013 om 0:06 uur.
centreren doet de remschijf niet op de bouten maar op het hart v/h wiel....
en waarom zouden m8 bouten niet voldoende zijn? al eens berekend wat voor kracht hierop komt? in theorie zou een m5 boutje al voldoende zijn. M12 is ECHT zware overkill..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved