Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 26-1-2013 19:57.

Haha, een kleine toelichting had iderdaad wel even handig geweest. Ik mag maar maximaal een 12mm carburateur gebruiken. Daarom heb ik nu gekozen voor een Dellortho PHBG16, en daar zit nu een 12mm bus. Heb van diverse mensen die met 12mm carburateurtjes racen gehoord dat dit de beste oplossin is, omdat ze nog goed afstelbaar zijn als ze verbust zijn naar 12mm. En dan komt het heel mooi uit als je een Yamaha TZ50 spruitstuk pakt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Had je dan beter geen andere carburateur gevonden met een goede aansluiting voor je spruitstuk?

Het idee is om een membraan, op het spruitstuk te schroeven, en dan lekker in het spruitstuk kleien, om dit inderdaad mooi te laten verlopen.

edit: o ja je zit met een maximum doorlaat carburateur zeker?

Eigenlijk zou je de binnenkant van het spruitstuk/cillinderinlaat ook moeten aanpassen zodat je een geleidelijk verloop hebt van je carburateur boring naar je poorten.

epoxy hars met aluminium deeltjes is daar zeer geschikt voor.

Als ook de inlaat een beetje opruwen met schuurpapier of een freesje.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-1-2013 om 19:48 uur.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 26-1-2013 om 19:49 uur.


Dit is een Rob Jacobs cilinder. Rob Jacobs was ik meen eind jaren 90 een SOBW rijder, op een Honda NSR, die dacht, laat ik eens mijn eigen cilinders gaan gieten. hoe ik er aan ben gekomen? Nou, puur toeval, via internet. haha,

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Wat voor cilinder is dat?!



Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 26-1-2013 om 20:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved