Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 17-1-2013 20:16.
Nieuw idee:
Variabele kelk lengte afhankelijk van de toerentallen.
Yoshimura verkoopt een soort van vaste versie: korte en hoge kelken gecombineerd.
Dit bedrijf verkoopt een variabele versie:
http://www.favaretti...Motor/Cornetti2.html
Moderne yamaha's hebben dit ook en de bmw s1000rr heeft variabele kelk lengtes in combinatie met uitlaatkleppen in de balanspijpen om op het juiste tijdstip (begin klepoverlap) een onderdruk in het uitlaatkanaal te krijgen voor nog betere cillindervulling.
Korte kelken zijn voor hoge toeren en hoge zijn voor lage toeren, als je een variabele hebt lijkt mij dit winstgevend op alle toeren.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 17-1-2013 om 20:18 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved