Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 6-12-2012 23:45.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]
het grootste voordeel van een quickshifter zit hem niet zozeer in de tijdswinst van het snellere schakelen / betere accelratie, maar dat je je kop beter bij het rijden en bochtenwerk kan houden in plaats van: gas los, koppeling in, schakelen, koppelings los, gas geven
want onbewust gaat daar toch wel wat concentratie in verloren
aan hoe minder dingen je hoeft te denken, hoe beter
Dat is natuurlijk ook nog eens zo! Je kan gewoon 2 handen aan het stuur vast houden, en daardoor ben je ook stabielier bijvoorbeeld net na het uitkomen van de bocht.
Maarja, eerlijk gezegt kocht ik het systeem omdat ik het gewoon tof vind om zo iets te hebben, en om ermee te testen. Ben benieuwd of het echt seconden op zal gaan leveren. ![](img/post/s/rijdend.gif)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ja, ik weet het ook niet! Ik wens je in ieder geval succes!
Het is trouwens inderdaad kort, maar als ik zo reken:
Bij bijv. 14500 RPM. = 241,67 RPS
20*10^-3 * 241,67 = toch 4,8 Rotaties onderbreking.
Ik ben dus erg benieuwd of dit gaat!
Ik ben ook wel benieuwd.
maar aan de anderen kant, 5 verbrandingen op 14.500 is tog maar 0,033%. Dat is natuurlijk aardig verwaarloosbaar. Er zijn altijd wel wat radom missfires tussendoor. ![](img/post/s/wink.gif)
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 6-12-2012 om 23:47 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved