Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door kpotmake (UserID 17197) op 6-12-2012 23:35.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Ik ook! Het schijnt tog wel secondes te kunnen schelen. Dus we gaan het zien!
[...]
Ik denk het eerlijk gezegt wel. En het is echt maar 10~30ms. Dus dat is zo bizar kort. En zeker bij een 50cc lijkt het me niet echt een ramp. Misschien dat er dan juist even wat vers benziene in de uitlaat komt en terug resoneerd, dan heb je een hogere vullingsgraag door de uitlaat, maar wel met vers mengsel! Dus ik denk dat het wat dat betreft juist zelfs beter is.
En het grote voordeel is nou eenmaal dat je de gasschuif open kan houden, en dus niet heel de flow verstoord tijdens het schakelen. Het is het zelfde als dat je tijdens het rijden even je contact uit zet gelijk weer aan. Heb ik wel eens geprobeerd op de NSR, er gebeurt helenmaal niks eigenlijk. Juist bij een 4 takt, krijg je dan dingen als backfire en dat soort gedoe. Dusja, we gaan het zien! Word wel een aardige lastige klus met precies goed afstellen dat hij precies lang genoeg de ontsteking onderbreekt. Dat komt nogal nouw, en de sensors moeten precies goed komen te zitten.
Er zit speciaal een schakelaar bij dat je de quickshifter in en uit kan schakelen. Dus als het zover is dat hij de testbank op kan zal ik dat zeker eens doen! ![](img/post/s/smile.gif)
het grootste voordeel van een quickshifter zit hem niet zozeer in de tijdswinst van het snellere schakelen / betere accelratie, maar dat je je kop beter bij het rijden en bochtenwerk kan houden in plaats van: gas los, koppeling in, schakelen, koppelings los, gas geven
want onbewust gaat daar toch wel wat concentratie in verloren
aan hoe minder dingen je hoeft te denken, hoe beter
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved