Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 6-12-2012 23:18.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Ben benieuwd hoe dat met die quickshifter gaat.


Ik ook! Het schijnt tog wel secondes te kunnen schelen. Dus we gaan het zien!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik vraag me af of je bij een tweetakt de ontsteking ongestraft kan onderbreken. Zou je misschien ter zijner tijd op de testbank een uitdraai willen maken waarbij je het vermogen vlak na het schakelen met en zonder quickshifter kunt vergelijken?

Dat zou iig tof zijn!


Ik denk het eerlijk gezegt wel. En het is echt maar 10~30ms. Dus dat is zo bizar kort. En zeker bij een 50cc lijkt het me niet echt een ramp. Misschien dat er dan juist even wat vers benziene in de uitlaat komt en terug resoneerd, dan heb je een hogere vullingsgraag door de uitlaat, maar wel met vers mengsel! Dus ik denk dat het wat dat betreft juist zelfs beter is. En het grote voordeel is nou eenmaal dat je de gasschuif open kan houden, en dus niet heel de flow verstoord tijdens het schakelen. Het is het zelfde als dat je tijdens het rijden even je contact uit zet gelijk weer aan. Heb ik wel eens geprobeerd op de NSR, er gebeurt helenmaal niks eigenlijk. Juist bij een 4 takt, krijg je dan dingen als backfire en dat soort gedoe. Dusja, we gaan het zien! Word wel een aardige lastige klus met precies goed afstellen dat hij precies lang genoeg de ontsteking onderbreekt. Dat komt nogal nouw, en de sensors moeten precies goed komen te zitten.

Er zit speciaal een schakelaar bij dat je de quickshifter in en uit kan schakelen. Dus als het zover is dat hij de testbank op kan zal ik dat zeker eens doen!



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved