Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door kpotmake (UserID 17197) op 21-11-2012 11:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Iets intressant gevonden op mototuneusa.
afbeelding
afbeelding
afbeelding
2 remklauwen op de achterschijf.
Bovenste remklauw is voor het 'remmen', bijsturen in de bocht.
Onderste remklauw staat middels een reduceerklep in verbinding met de voorrem om zo de achterkant tijdens het remmen in te laten duiken.
Geeft meer stabilteit tijdens het hard aanremmen voor een bocht.
Trouwens dit heb ik perongeluk al eens getest op circuit.
vanaf 200-220 afremmen naar 60-80 voor een chicane, ik schakelde nogal heftig terug waardoor de achterkant nogal redelijk leefde.
Af en toe bediende ik zachtjes de achterrem, dit was trouwens niet de bedoeling omdat mijn voet naar voor schoof tijdens het remmen swat.
Achterkant voelde stabieler aan.
Mijn gsx-r 750 heeft de remklauw op de onderste helft zitten en duikt goed in bij het bedoenen van het rempedaal.
Mijn honda cb500s heeft de remklauw op de bovenste helft zitten maar duikte niet zover in.
Lijkt opzich logisch maar dit zou meer onafgeveerd gewicht geven?
Instellingen van de achterveer en type banden/druk spelen ook een invloed maar het zal wel een reden hebben als kawaski dit gebruikt(e) op hun fabriekracer.
Wel nog niet gezien op motogp motorfietsen?
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-11-2012 om 19:25 uur.
ik raak mijn achterrem nooit aan op circuit, zou hier niet aan beginnen als ik jouw was benjamin, denk dat de winst die het oplevert niet opweegt tegen het extra onafgeveerde gewicht (het belangrijkste gewicht)
alleen echte toprijders; ONK piloten, Superbike rijders, mensen die met een hand op z'n rug 1:45 op zolder rijden gebruiken de achterrem tot goed effect, voor ons stervelingen is een achterrem handig voor in de paddock, en veel meer ook niet
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 21-11-2012 om 12:36 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved