Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 20-11-2012 19:24.

Iets intressant gevonden op mototuneusa.







2 remklauwen op de achterschijf.

Bovenste remklauw is voor het 'remmen', bijsturen in de bocht.

Onderste remklauw staat middels een reduceerklep in verbinding met de voorrem om zo de achterkant tijdens het remmen in te laten duiken.

Geeft meer stabilteit tijdens het hard aanremmen voor een bocht.

Trouwens dit heb ik perongeluk al eens getest op circuit.

vanaf 200-220 afremmen naar 60-80 voor een chicane, ik schakelde nogal heftig terug waardoor de achterkant nogal redelijk leefde.

Af en toe bediende ik zachtjes de achterrem, dit was trouwens niet de bedoeling omdat mijn voet naar voor schoof tijdens het remmen swat.

Achterkant voelde stabieler aan.

Mijn gsx-r 750 heeft de remklauw op de onderste helft zitten en duikt goed in bij het bedoenen van het rempedaal.

Mijn honda cb500s heeft de remklauw op de bovenste helft zitten maar duikte niet zover in.

Lijkt opzich logisch maar dit zou meer onafgeveerd gewicht geven?

Instellingen van de achterveer en type banden/druk spelen ook een invloed maar het zal wel een reden hebben als kawaski dit gebruikt(e) op hun fabriekracer.

Wel nog niet gezien op motogp motorfietsen?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-11-2012 om 19:25 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved