Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'cilinderkop' (ID 2293).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 9-10-2012 21:17.
Je hebt dan meer ruimte om te variƫren in de verbrandingskamer-vorm. Volgens ons hier moet je zo veel mogelijk werveling wil hebben in het vlamfront, zodat het verse mengsel de bougie zo snel mogelijk passeert, maar tegelijkertijd wil je dat het verse mengsel zo dicht bij mogelijk is denk ik. Daarom dus de kleine bougie.
Daarnaast! Mijn ervaring is dat je kop nooit in 1x goed kan draaien, omdat de berekening voor de inhoud nogal gecompliceerd is als je gaat afwijken van de standaard vorm. Ook het uitliteren van de kop is vaak nogal lastig!
Ook de inhoud van de verbrandingskamer is niet: cilinderinhoud gedeeld door compressieverhouding.
De compressieverhouding = cilinderinhoud plus verbrandingskamerinhoud gedeeld door verbrandskamerinhoud.
Zo, mijn tips. Succes en post hier je ervaringen en testbankresultaten!
Edit: Ik zou niet experimenteren met de radius aan de squishrand bijvoorbeeld, dit lijkt altijd slechter te zijn als hij groter wordt. Ik geloof goed voor de vermengen van de brandstof.
Dit bericht is gewijzigd door markRD op 9-10-2012 om 21:26 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved