Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 9-10-2012 18:58.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik ben benieuwd naar de foto.
Ondanks dat prox ook gewoon moet houden, zou ik persoonlijk toch investeren in een samarin drijfstang. Aangezien het blokje toch redelijk lang achter elkaar in de toeren moet gaan rammelen. Zou ik het zekere voor het onzekere nemen.
Tsja balanceren, het is maar net of je het geld ervoor over hebt. Balanceren is in principe beter omdat je dan minder trillingen krijgt. Maar dan heb je ook al de zuiger nodig die je gaat gebruiken. En het kost geloof ik een paar honderd?
Zou hem gewoon laten richten en daarbij laten.
Foto's zijn er. 
Hoelang gaat een krukas met samarin drijfstang nou eigenlijk mee ongeveer? Want ik heb werkelijk geen idee hoe hard dat nou slijt en dergelijk.
Wat het precies gaat kosten zou ik ook niet weten. Weet alleen dat het duur is. 
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ik zou inderdaad ook voor een goede drijfstang gaan, pro-x is niet echt een a-merk. En je hebt toch ook een balansas? Dan zou ik het bij richten laten, maar wel door een bekwaam iemand laten persen en richten! Bij mijn eigenbouw krukas heeft vhm ook een pasta gebruikt voor de bigendpen. Een soort van cilindrisch bevestigen borging?! Dit zou verdraaien tegengaan. Misschien ook nog een waardevolle investering.
Welke compressie en squish ga je rijden? En kopvorm?
Oke, dan ben ik tog bang dat we maar voor samarin moeten gaan.
Ik heb inderdaad een balansas, maar eigenlijk wil ik deze niet in mijn blok hebben. Dat ding vreet natuurlijk weer een hoop vermogen op. 
Die pasta ben ik niet bekend mee. Ik zal hier maar eens het een en ander over gaan uitzoeken / navragen bij de persoon die de krukassen reviseerd.
Over de compressie en squish heb ik allenmaal nog niet nagedacht. Ik heb noueenmaal het idee om zelf binnekopjes te gaan draaien, en tja, dan doe ik dat ook. Pas als ik ze echt ga draaien, ga ik er over nadenken. Voorlopig ga ik eerst maar eens een aantal blinde kopjes draaien en dergelijk.
Als iemand nog tips heeft over de compressie ratio en squish en dergelijk, zou ik het fijn vinden als die dat plaats in mijn topic over de cilinderkop.
Wat ik verder allenmaal ga doen ben ik eerlijk gezegt nog niet echt mee bezig. Ik hoop het weekend de laatste onderdelen te gaan halen dat ik mijn frame op kan bouwen en alles kan pasmaken. Ik ben voorlopig eigenlijk alleen nog maar bezig met het rijwielgedeelte, aangezien ik pas kan gaan testen als ik een rijwielgedeelte heb. Ben nogal hectisch bezig. Ik koop de onderdelen waarvan ik denk ''dat MOET ik hebben'' en dan later zien we wel hoe dat allenmaal samen valt. 
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 9-10-2012 om 18:59 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved