Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 3-10-2012 21:29.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NS1-Whisperer
voor dagelijks straat gebruik zijn het wel fijne bandjes opzich, valt me niks van tegen. heb nog wel een setje liggen trouwens en nog 2 van onbekend merk, maargoed.
Ik bezuinig liever niet op de banden, kan je de hele zooi van kapot knallen.
Ik heb me ook voor genomen om (tot op zekere hoogte) niet te gaan bezuinige op banden en remmerij. Nu heb ik in dit geval het geluk dat ik de nieuwe schijven voor een leuk bedrag heb hem gehad icm met de wielen. Anders had ik echt geen nieuwe gekocht voor 250euro.
En als ik de slicks verkocht heb kan ik nieuwe banden kopen.
Ik heb ontdekt dat Galfer ook remblokken voor NS1 klauwen levert. De types FD145 en FD144 heb ik dan nodig. Die kosten rond de 20euro per setje, dus laten we zeggen 40 euro compleet voor de remblokken. Ik denk dat ik deze maar ga bestellen. Dan weet ik in ieder geval dat mij remsyteem en mijn banden in top conditie zijn.
Ook leuk aan Galfer is dat je voor elke type remblok ook nog eens uit heel veel soorten mag kiezen:
G1003 Full Race Carbon Pad
Not for street use or bikes under 600cc
Grabby when cold
Requires high heat to work, the hotter the better
G1054 Semi Metallic Compound
Cheap
Good for street riding
OEM on most bikes
G1300 Sintered Ceramic
Alternative to 1003 compound, same friction rating w/out the warm up time
For pro level riders who want more initial bite
For pro top semi-pro road racing & super motard
G1370 HH Sintered Metal Compound
Performance oriented
Heavy street use or light track day
For bigger bikes
OEM on newest liter + bikes
Requires higher brake heat to work well
G1371 HH Rear
Similar to 1370 but formulated specifically for rear application
G1375 HH Track
Aggressive performance
Track day/privateer racer
Street use ok, but 1370 is better
G1396 HH Sintered Advance Ceramic
For moderatley off-road use
Less rotor wear than OEM pads
G1397 HH Sintered Advance Ceramic
For moderatley off-road use
Less rotor wear than OEM pads
G1532 Organic Kevlar Compound
Softest pad, least wear on rotors
Strong initial bite
Handles all the heat you can throw at it, but works right out of the garage
Ideal for road racing for lighter bikes
G1651 Semi Metallic Compound
Used in origin (OEM) modular and progressive brake
Minimum fade effect and low or null level of noise
Minimum loss of efficiency when wet
Low wear down and not aggressive on the disc
All type of motorcycles.
Een setje G1532 klinkt wel leuk. Slijt wel harder, maar men schijven gaan wat langer mee en zijn ideaal voor lichte wegracers.
Dan nog een setje stalen remleidingen en men remsysteem is weer perfect!
Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 3-10-2012 om 21:31 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved