Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]' (ID 2169).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 2-10-2012 12:33.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
[...]
bedankt voor de link, maar ik denk dat ik voor die van ebay ga, zo zwaar weeg ik nou ook weer niet, maar als ik mischien volgend jaar formule ga rijden is het zeker een goed idee
om je alles over de wielen even duidelijk te maken:
ik heb een mooie ns1 wielenset achter afgedraaid met voor een 15 mm as.
en ik heb nog een ns1 set die een beetje lelijk is maar die laat ik wls coaten en balanceren.
heb je er btw al over nagedacht om je veren in te korten en er bussen in te zetten? (voorvork).
aangezien jij zwaarder bent dan mij en dat hij anders teveel gaat duiken.
dit kan je trouwens meten door een ti-rip aan je voorvork te doen en dan flink remmen.
Als je die van Ebay gaat bestellen, wil je het dan even laten weten? Misschien neem ik die ook maar dan voor mijn regen wielen.
Ik ga morgen mijn 2e set ophalen. Daar komen ook nieuwe lagers in. Als je slim bent zet je in je voorwiel weer een 12mm lager. Waarschijnlijk hebben ze die wielen gebruikt in een andere voorvork. Het achterwiel zou ik juist een 15mm as in zetten en de kettingspanners / achterbrug aanpassen. Een 15mm kan nou eenmaal gewoon veel meer hebben.
Weet jij toevallig hoeveel mm er moet worden afgedraaid van de tandwiel bevestiging? En kan jij even een foto maken van hoe hou tandwiel nu op het wiel zit?
Over de voorvork aanpassen heb ik verder nog niet nagedacht. Ik wil eerst mijn frame rollend maken met de wielen en alles er in. Dan kan ik de vering pas afstellen. Hoe bedoel je met een ty-wrap?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved