Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'NS1_100 motorkenteken [Algemene vragen]' (ID 2286).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 18-9-2012 22:06.
Zo'n 80 lc blok is zeker leuk om mee te experimenteren, gewoon alles zelf doen, nieuwe cilinder heb je weer voor 1 tientje.
(mocht je ergens door een kanaal heen gaan)
Aux-poorten zou ik er wel in maken, met mijn mbx cilinder'tje gedaan, eerst zaten ze er niet in, daarna erin geboord. En was onderin sterker, bovenin geen nadelig effect.
Maar wil je serieus vermogen, zou ik me toch tijd spenderen aan een 125cc blok (van een crosser ofzo).
Ik weet het , dit klinkt niet zo leuk, maar met zo'n 80 lc blok ga je tegen beperkingen aanlopen als je steeds verder gaat tunen.
uiteraard kan je eerst lekker aan de gang gaan met een 80lc blok, gaat het dan nog te langzaam ga je over op 125cc.
Ik zou alleen dan niet heel veel geld aan een 80 blok uit geven, zomaar een tip.
Tussen een ns1 cilinder en mbx cilinder zit niet zo heel veel verschil, ik heb het wel eens vergeleken, maar niet echt spannend als je de cilinder toch helemaal aan gaat passen.
Al is een ns1 cilinder wel makkelijker om mee te beginnen, zeker als je hem op gaat boren , ivm het dikkere hemd.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved