Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Manta B i400 Replica Project [Algemene vragen]' (ID 1891).
De reply is geschreven door mtx_owned (UserID 10810) op 11-9-2012 20:00.

Zo, inmiddels heb ik de bmw as thuis liggen en ben ik ook alvast begonnen met kijken hoe dit uitkomt.
En ik moet zeggen, ik zie het wel zitten. De schokdemperpunten op de draagarm en op de auto komen zo goed als overeen, er zal hooguit een spacertje tussen moeten komen. Het veerpunt op de carrosserie zal enkele centimeters naar buiten verplaatst moeten worden, en eventueel ook naar onderen toe. De foto's spreken voor zich. Nu moet ik eerst bij een gewone BMW E30 gaan meten hoe hoog het subframe ten opzichte van de carrosserie geplaatst moet worden. Dit is ook belangrijk omdat de E30 ophanging bij het inveren negatief camber krijgt, dus om belachelijke bandenslijtage en minder weggedrag te voorkomen zal ook hier rekening mee gehouden moeten worden. Ik schat dat een normale E30 en een Manta kwa gewicht en aslasten niet heel erg veel afwijken. Dit ga ik verder uitzoeken, en aan de hand daarvan kan ik berekenen (icm de stijfheid van de veren) hoe veel ik zal moeten compenseren.

foto's in fotogedeelte

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 11-9-2012 om 22:43 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved