Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'barrel opknappen [Algemene vragen]' (ID 2273).
De reply is geschreven door pompower (UserID 22053) op 27-7-2012 22:58.

gegevens, formules.

boring 39
slag 41
uitlaatpoort afstand: 29
spoelpoorten beide 34
inlaatpoort: 35

deckheigt:
1mm

drijfstanglengte:
89mm

uitlaat timing:
143,98 graden

spoelpoort timing:
108,87 graden

blowdown:
(143,98/2)-(108.87/2)= 17.555 graden


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het excel programma'tje van John Huijben komt op dit uit.

timingen: 150/116
blowdown: 17

Uitlaatpoort mag 29mm breed op de poortmap zijn, dan zit je op 65% van de boring. (mits je zuiger dit aan kan inderdaad, over het algemeen wel.)

Groter mag ook, maar dan heb je ook goede kwaliteit zuigerveren nodig.
(Naar mijn ervaring ook maar 1 zuigerveer. Bij mijn cilinder hakte steeds de onderste zuigerveer in de poort. )

Maar breder is nergens voor nodig denk ik, wil je minder slijtage maak je hem nog iets smaller.

Uitlaatpoort kan ook wat de hoogte in, maar dan moet je even zoeken welke timingen goed zijn voor een automaat. (denk dat je het met 170/116 al aardig mooi hebt)
Die liggen namelijk wat lager als een schakel.
(anders kom je niet van de plaats af.)

Je kan ook eerst de uitlaatpoort breder maken, dan proberen ben je al te vrede laat je hem zo, wil je meer toeren dan kunnen de poorten altijd nog omhoog.


edit: zal morgen na mn werk wel ff fotos plaatsen

Dit bericht is gewijzigd door pompower op 27-7-2012 om 22:59 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved