Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 8-7-2012 23:07.

Update:
De aluminium vlinderpoort cilinder zit in elkaar!

Telefoonfoto's:









Ik moet hem uiteraard nog afwerken, maar niet zo veel als je wellicht zou denken. Hier wil ik graag een v-force membraan in proberen. Ik heb er extra poortjes in aangebracht om naar de kanalen van de b-poorten te spoelen! Zoals ik ooit gezien had bij een cilinder van Dirk Timmer.

Ook de eerste gietijzeren cilinder heb ik nog aangepast en deze liep in de laatste versnelling merkbaar beter, echter niet erg betrouwbaar! De eerste keer dat ik dit probeerde met een nieuwe 'krappere' zuiger is hij direct warm-gelopen. Ik zit vermoedelijk echt tegen de thermische grens aan van zo'n cilinder. (Voor het idee: ik reed 100km/u op een gecalibreerde fietsteller en schakelde toen naar de 5de versnelling waarin hij theoretisch ong. 25km/u moet winnen, hij deed het, maar ik ben er nooit gekomen :( .)
Geen grote schade verder! Hij liep nog.

Meer update's volgen! Een watergekoelde cilinderkop zou ik nu graag willen proberen!

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 8-7-2012 om 23:15 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved