Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 5-7-2012 1:15.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
[...]
Dus als we het zo bekijken, zijn spaakwielen dus was "losser" waardoor je misschien iets minder voledige controlle zou hebben? Niet dat hij echt onbestuurbaard word ofzo, maar meer zo van dat gietwielen net wat accurater reageren en makkelijker / eerder de kant op gaan waar je ze heen stuurt? Maar dan is de vraag, "in welke mate merk je dit?" en "wat is het verschil in gewicht".
Ik bekijk het anders.
Een spaakwiel is veel steviger (bestand tegen schade) dan een gietvelg.
Voor een auto is een alu velg misschien wel lichter dan een stalen velg...maar ik geloof niet dat een brommer gietwiel lichter is dan een spaakwiel.
Het onafgeveerd gewicht speelt een grote rol voor de wegligging...dus bij auto's hebben alu velgen wel een nut.
Volgens mij gaat het wat betreft toepassing van gietwielen bij brommers/motoren meer om de looks en het schoonmaakgemak.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved