Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 5-7-2012 1:05.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Met stijver bedoeld Kenny een bepaald gevoel
Je spaken zullen heus niet krom trekken, ik laat ook een best vermogen los op mijn velgen, die trekken de spaken ook niet krom, ze zijn alleen wat losser gaan zitten omdat ik ze niet op tijd had nagespannen
Maargoed, terug naar stijfheid, hoe stijver het zwikkie is, hoe stabieler je koers is door de bocht, nadeel is wel, dat zodra je op de limiet komt, je veel meer last krijgt van klappen/trillingen.
Daarom worden in steeds meer motoren, vooral de R1 heeft dat dacht ik, een bepaalde mate van 'flex' ingebouwd.
Dit zorgt voor meer 'comfort'/gevoel op de limiet.
Dus als we het zo bekijken, zijn spaakwielen dus was "losser" waardoor je misschien iets minder voledige controlle zou hebben? Niet dat hij echt onbestuurbaard word ofzo, maar meer zo van dat gietwielen net wat accurater reageren en makkelijker / eerder de kant op gaan waar je ze heen stuurt? Maar dan is de vraag, "in welke mate merk je dit?" en "wat is het verschil in gewicht".
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved