Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 5-7-2012 0:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
is ook een idee natuurlijk.

gietwielen zijn wat stijver dan spaakwielen, ik denk dat dit de reden is.
Maar in hoeverre je dit merkt op een brommer?


Ja hier zit ook al een tijdje over te denken, maar ik denk eerlijk gezegt niet dat een brommer met misschien ?14pk? de spaken krom trekt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als de versnellingsbak van het gehomologeerde model moet zijn, moet je dan niet met een 4-bak rijden?

verder idd lekker smalle bandjes nemen, stuurt echt veel beter.

en ik denk, maar dat weet k niet zeker, dat je naven van een brommer moet gebruiken en niet van een lichte motorfiets.


Eerlijkgezegt vind ik het regelement ook maar een beetje vaag. Ik ga binnekort eens een mailtje sturen naar de SOBW. Zoals jij het zegt staat het ook in her regelement, maar tog rijd zowat iedereen met een 6 bak. En zo staat er weer dat de tank en de voorvork van EEN gehomologeerd model moeten zijn. Dus een tank vaan een anderen brommer mag blijkbaar wel? Maar een vernsellingsbak moet van HET gehomologeerde model zijn... Beetje vaag allenmaal dus.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Volgens mij mag je kiezen.
4 bak en 16mm carb
6 bak en 12mm carb

Dacht ik?


Uhm 6 bak 12 indd en alles minder als 5 14 of 16mm indd. Maar ze moet van "het gehomologeerde model zijn". Beetje vaag dus. Een 4 bak heb ik wel liggen hier, en een 14/16mm carburateur is ook zo geregeld. Tog vind ik een 6 bak een stuk mooier. Zit nu ook in mijn slome nsr voor dagelijks vervoer.

Edit: Volgends mij rijd bijna elke Honda die er mee rijd met een 6 bak dus ik vind het maar vaag. Ik ben indd van plan een mailtje te gaan sturen.

Dit bericht is gewijzigd door BartHonda op 5-7-2012 om 0:43 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved