Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door BartHonda (UserID 22556) op 5-7-2012 0:00.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ns1 mbx80 nsr50 gebruiken allemaal de zelfde versnellingsbak (verhoudingen), dus dat is makkelijk te vinden.
goede 4 plaats is inderdaad meer als voldoende.
cilinder zou ik athena pakken.
de gt4 is helemaal niet zo spannend, athena heeft een betere basis naar mijn idee. (meer vlees, van alu)
als goedkope oplossing, kan je 2 voorwielen pakken en 1 wiel ombouwen naar achterwiel.
dan heb je in ieder geval wel al 2x 17"
lichte velgen zijn die van een honda rs125, maarja daar betaal je ook voor.
voor remmen, 320mm schijf van een motor, originele remklauw, ajp rempomp met stalen remleiding.
Meer als voldoende remkracht en fijn doseerbaar.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 4-7-2012 om 23:39 uur.
Kijk hier heb ik wat aan! Dit was ongeveer wat ik ook in gedachte had. Ik wil zoiezo 2x 17". Dit lijkt mij wat ideaaler op van die kleine kartcircuits. Zijn 2 voorwielen eigenlijk niet een beetje smal dan of is dit wel te doen? Ik ben zelf zoiezo niet echt zo een voorstander van het idee hele brede wielen, want dit kost ook weer meer weerstand lijkt mij, maar het moet ook niet te smal worden natuurlijk. Dit klinkt misschien gek, maar zijn spaakwielen eigenlijk niet lichter? Of lijkt dit alleen maar zo? Het lijkt me wel weer wat kwetsbaarder. Dat van die remmen vind ik een heel erg goed idee! Ik houd de sales / marktplaats zoiezo al constant in de gaten, en wieweet kom ik wel een mooie rempomp / schrijf tegen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved