Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SOBW NSR [Algemene vragen]' (ID 2268).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 4-7-2012 19:35.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BartHonda
Het polijsten heeft indderdaad niet echt veel meerwaarde, maar het oog wilt indd ook wat! . Ik heb indderdaad tijd genoeg! Het zou leuk zijn als hij kan rijden aan het begin van het seizoen van 2013, maar mocht dit niet lukken, is dat geen punt!
De rede dat ik voor een Honda heb gekozen is dat ik van Honda blokjes al wat verstand heb, en het gewoon degelijk spul is.
Het is helenmaal niet de planning om 1ste te worden in het klassement (zal natuurlijk wel leuk zijn ). Ik ben dit project begonnen om veel ervaring op te doen, en vooral om al mijn idee'en met betrekking tot tuning te proberen! Ik heb namelijk al zowat alle tekst die er te vinden is op internet op gebied van 2takt tuning al meerderen malen gelezen, en vond het wel eens tijd om een machiene te bouwen en te kijken wat ik er nou eigenlijk kwa vermogen uit kan halen.
Er gaat dus zo min mogenlijk werk worden uitbesteed, en er worden GEEN professionele tuners ingeschakeld!! Ik laat hooguit 1 malig een uitlaat berekenen om zo een aantal variatie's op deze uitlaat te bouwen en te kijken wat dit gaat doen, maar verder ga ik proberen zelf alles te bewerken voor optimaal resultaat. Het maakt werkelijk niet uit of ik 1ste ga worden of 16e van de 15... Hoe beter het resultaat, hoe beter mijn kennis laten we maar zeggen.
kijk dat is nou eens een mooi project.
als je het op deze manier aanpakt zeker alle respect ervoor, ook al zou t bagger lopen.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
Verlies je niet echt vermogen mee, grote nadeel is dan wel weer membraan op de cilinder Ipv. op je carter!
oke, ik zit me nu ook een stuk meer te verdiepen in tunig.
ik heb een aantal am6 cilinders (std en 70/80cc) die te slecht zijn om te verkopen en een paar blokken
dus ik probeer alles op te pikken wat er langs komt aan tuning.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-7-2012 om 19:37 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved