Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Opvoeren' (ID 2257).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 20-6-2012 22:19.
Wat eigenlijk de bedoeling is dit:
Op het moment dat de inlaatklep sluit zit ja al voor een stuk in de compressieslag (71/180° is al méér dan 1/3 van de slag).
Ik zit met 750 nokkenassen die dus langer openblijven.
Probleem is dat er de kans ontstaat dat er wat mengsel terug naar de carburateurs gaat (wat je dus zeker hebt als je de poorten gaat vergroten, bij mijn verkleinde poorten heb je dit minder).
Dit mengsel passeert ook terug onder de gasschuif waardoor dit eigenlijk een beetje te rijk is.
Als je dan terug inlaat hebt zuig de motor wat te rijk mengsel aan.
Dit 'restmengsel' gaat in mijn systeem richting een cillinder die op dat moment inlaat heeft zonder dat dit eerst via de carburateur-luchtfilterkast-carburateur gaat.
Je moet maar eens bij een 4 cil je luchtfilterkast er aftrekken, dan zie je soms wolkjes gas terugkomen uit de carburateurs, vooral op lageren tot middentoeren.
Dit is gewoon een probeersel om te zien of de motor beter zal draaien.
Ga toch eerst die slangpilaren afsluiten van elkaar zodat ik een referentie test heb.
Kan zijn dat ik van bovengenoemde phenomeen geen last heb en dit misschien nutteloos is.
O ja op circuit kom je op een gegeven moment toch in lageren toeren.
Al is om minder nerveus te rijden, 1ste versnelling is niet echt leuk om véél gas tegeven.
Of om 1 versnelling minder te moeten schakelen (hangt af van hoe het parcours is maar soms is het beter om 1 versnelling hoger te zitten zodat je de komende bochten in 1 versnelling kunt nemen wat tijd bespaart).
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 20-6-2012 om 22:21 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved