Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Breedband lambdasonde of lucht/benzine sonde' (ID 2263).
De reply is geschreven door BenjaminDG (UserID 13992) op 12-6-2012 23:00.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Wideband lambdasonde met metertje pakken, op of net voorbij het punt waar je 4 uitlaatbochten bij elkaar komen dr in duwen.
Als de binnenste 2 carburateurs origineel een andere maat sproeier hebben dan de buitenste houd je dat verschil ook aan (op deellast boeit het niet zo, dus je hoeft niet met naalden enzo te gaan pielen)

Mik op een AFR van 12-13 volgas en 14,5-15 op deellast (als ie dan gaat lopen schokken zet je m maar 1 tikje rijker dat ie rond de 14 hangt op deellast, dan maar wat meer verbruiken)

Een 'normale' narrowband lambdasonde heb je geen reet aan om het ding af te stellen.

En zorg dat je weet waar je aan moet zitten om in een bepaald gebied de afstelling te veranderen.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 12-6-2012 om 22:52 uur.


Ik zoek toch per cil 1 sensor te plaats, wordt wel een vrij duur of ingewikkeld maar dat geeft volgens mij toch de beste resultaten.

De binnenste cils worden namelijk iets warmer dan de buitenste waardoor deze anders moet afgesteld worden.

Ach ja ik zoek wel nog verder, als 4 aparte meters te duur worden ga ik wel 1 set kopen.

Desnoods per testrit op een andere cil zetten.

O ja nog een vraag, die air/fuel meters die je kan kopen in auto tuning zaken is dat alleen de meter of zit daar ook nog een sonde bij?

bv: http://www.autostyle.nl/pi-2299.html



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 12-6-2012 om 23:02 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved