Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Opvoeren' (ID 2257).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 27-5-2012 18:17.

Met het beetje ervaring wat ik het met suzuki 4-takten (gsx600 motortjes)

-Compressie verhogen/squish krapper zetten d.m.v. het blok te vlakken.
-Inlaatpoorten idd verkleinen. Leverde ons toen geen top vermogen op, maar het kostte ook geen top vermogen. Wel had het ding bij lagere toerentallen zo'n 10% meer vermogen.
-Polijsten van de verbrandingskamer hoef je niet te doen i.v.m. koolafzetting. Theoretisch zou het wel beter zijn omdat er minder warmte in de zuiger gaat en er dus meer energie overblijft om arbeid te verrichten.
-Nokkenassen met meer lift en kortere timing was bij ons een enorme vooruitgang. Paar pktjes op top inleveren, een hele berg koppel voor terug krijgen. (80% van het max koppel bij 3500rph oid, en dat voor een 600je..)

-inlaten zou ik persoonlijk niet verbinden. Wel zou ik experimenteren met iets kleinere diameters en met langere inlaten.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved