Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'SS50 Deel 2 [Algemene vragen]' (ID 2245).
De reply is geschreven door Maup (UserID 18356) op 24-4-2012 23:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


jij vergelijkt de standaard ssjes met rag bakken. ik ken wijnig ssjes waar om de haverklap lagers vervangen moeten worden. of die alleen maar kraken.

en dat voor rem geneuzel als je die naaf even laat uitdraaien en nieuwe blokjes monteerd kan je die voorvork gewoon kapot remmen.
afbeelding



Standaard ssjes vergelijk ik niet met ragbakken. Feit is wel dat onder andere de achterstepjes van kak kwaliteit zijn en dat die dus na 2 keer gebruiken gaan rammelen.

Voorrem heb ik net nieuwe remschoenen in à origineel honda en het heveltje ingekort zodat je meer kracht moet zetten maar waardoor je minder snel je hevel tegen je handvat zou moeten drukken. Nou, het rem nog steeds als een natte dweil in vergelijking met m'n aprilia en stoppies zijn niet te doen.
Dus op deze ss zit een fatsoenlijke remschijf+mb8 klauw.

Over die lagers begin ik niet eens. Hier zitten ook gewoon prima lagers in dus die lopen niet verrot.


Dan die achterlijke tandwielophanging in rubbers. Wie dat heeft bedacht snap ik ook niet. Nu, met gewoon een vast tandwiel, rijdt het 10x strakker en met meer gevoel en comfort.
En kom niet met het argument dat je daarmee alles naar de tyfus helpt. Met moderne brommers zitten er ook nergens rubbers. Niet in de achternaaf en niet in het blok.



Dit bericht is gewijzigd door Maup op 24-4-2012 om 23:28 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved