Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]' (ID 2169).
De reply is geschreven door pompower (UserID 22053) op 19-4-2012 17:17.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lytseleen
heb het even gegoogled vond dit op het kreidler forum: Als je een powerbox gebruikt dan kan dat vermogenswinst geven alleen als de kombinatie inhoud powerbox / lengte slang goed is;
op alle andere lengtes verlies je alleen maar vermogen.
Als je het goed wilt doen dan maak je bijv. 3 powerboxen met verschillende inhoud, en op de testbank begin je met nr. 1 met 40 cm slang ertussen; na het opwarmen maak je 2 runs, je kort de slang 1 cm in en je maakt weer 2 runs; zo ga je door tot de slang helemaal op is; idem dito met nr. 2 en 3.
Uiteraard moet er ook op motortemperatuur e.d. gelet worden.
Dit kost dus gewoon 1 avond testbank, dus zorg dat je tank vol zit.
De inwendige diameter van de slang en de aansluitnippels kun je het beste 10 of 11 mm nemen, als het even kan zonder diametersprongen.
En inderdaad is het zo dat het vooral goed werkt op kleinere carburateur- diameters (sterke puls), zoals bijv. max. 16mm in de sportklasse sobw.


bedankt voor de info, zeker wel iets om te proberen dit,
hoe maak je powerboxen van verschillende inhoud?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved