Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Rd50 Caferacer [Algemene vragen]' (ID 633).
De reply is geschreven door markRD (UserID 14293) op 10-4-2012 16:33.

Dankjewel jongens


Voor deze week is het nu even genoeg geweest. Ik heb de spoelkanalen al redelijk in de ring zitten. De spoelkanalen werk ik nog wat verder uit als de ring gemonteerd is. Ook zit er in de ring nu een uitsparing voor de membraanruimte. De uitsparing voor de uitlaat zit er nog niet in.

Ik heb de cilinder ook nog uitgedraaid, want ik was de dia. 70mm van de bus zelf vergeten erin te draaien. Dat had verder geen gevolg.

Eigenlijk heb ik nu eerst de zuiger nodig om de tuning in de cilinder af te kunnen maken en de spoelpoorten op hoogte te brengen. De b-poorten in de cilinder maak ik toch maar zoals Jan Thiel schrijft op het deraceheldenvanweleer.nl-forum 132 graden en de hoofdpoorten 130 graden. De uitlaat wordt dan ong. 195 graden. Ook maak ik gewoon stug de hele cilinder vol aan spoelkanalen. (Misschien heb ik daar de spoelkanalen niet voor, maar wie niet waagt...) Het slotje laat ik dan over het achterste poortje heen lopen.

Het past ook allemaal maar net in de cilinder! Alle koelribben hangen nu maar slap aan elkaar door de kleine stukjes 'vlees' ertussen en de uitlaatpoort en het membraanruim wat ze bij elkaar houdt.

Ik zal zo ook nog even een schematische tekening van de maten uploaden zodat je kan zien hoe ik hem uitgedraaid heb. (Dat maakt het voor mij ook meteen duidelijk en hebben jullie wellicht advies of aanmerkingen.

So far, so good!










http://img196.images...196/8004/afb0224.jpg
http://img842.images...mg842/53/afb0225.jpg
http://img802.images...802/4373/afb0226.jpg
http://img195.images...95/3876/afb0227m.jpg
http://img88.imagesh...g88/6131/afb0228.jpg
http://img39.imagesh...g39/9830/afb0229.jpg
http://img171.images...171/6029/afb0230.jpg
http://img843.images...g843/428/afb0231.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-4-2012 om 16:36 uur.


De maten van de bus: (Met passing van 0,06 op alle diameters worden de de diameters in de cilinder overal 0,06mm kleiner.)



Dit bericht is gewijzigd door markRD op 10-4-2012 om 17:04 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved