Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'honda nsr raceklaar maken + carters vervangen [Algemene vragen]' (ID 2169).
De reply is geschreven door pompower (UserID 22053) op 5-1-2012 18:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Mhh misschien toch om iets om na te zoeken.

Ik had toen de originele vertex zuiger erin gedaan, maar na 20 min rijden hapte de onderste zuigerveer in de uitlaatpoort.

afbeelding

afbeelding


Nu was mijn uitlaatpoort ook nog iets opgehoogt en ik had de zuiger speling niet gecontroleerd.

Maar het is me opgevallen dat als je een zuiger met 2 zuigerveren gebruikt (en niet van echte goede kwaliteit is) i.c.m. een grote uitlaatpoort, dat steeds de onderste zuigerveer in de uitlaatpoort hapt als de zuigerspeling ook maar minimaal te groot wordt.

Al een paar keer gehad (met verschillende brommers).

Bij emot verkopen ze barikit zuigers met 1 enkele dunne zuigerveer voor een zundapp.
Deze was 1mm hoger of lager als de originele zuiger, maar in ieder geval wel vrij goed passend en die zuigers hebben zich wel al bewezen in snelle cilinders.

Die zijn ook verkrijgbaar in 1 honderste overmaat, dus eigenlijk perfect.

Zou jammer zijn als je net als mij vroeg tijdig moet gaan stoppen omdat de cilinder stuk loopt.



Ja die fluitpoorten had ik zelf gemaakt.

edit: net gezocht op de site van emot, helaas zijn die zundapp zuigers uit de collectie, staan enkel nog kreidler zuiger van het zelfde merk in de aanbieding gedeelte.
Maar die zijn 40mm. :(

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-1-2012 om 18:06 uur.

das balen van die zuigers, helaas zit het blok al weer dicht en moet ff aan me pa horen wat voor zuiger erin zit, helaas zit die nog op zee.
nog 1 vraagje, ik heb nu de uitlaat van de 80cc eronder hangen, is dit beter dan een 50cc proma, of kan ik beter een 50cc opmaat eronder hangen

btw: hoe heb je die fluitpoorten gemaakt? kolomboor?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved