Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor [Algemene vragen]' (ID 2156).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 14-10-2011 10:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ze gaan in de MotoGP niet voor niets terug naar 1000cc om de snelheid omlaag te brengen


Ik had het meer over de GSXR serie in het bijzonder.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
In sommige bochten is dat een nadeel, vooral de chicane's of kleine bochten. Dan mis je wel het directe koppel en vermogen van de zwaardere 4 cilinder of 2 cils.



Dat antwoord verwachtte ik nu net niet. Het grotere gewicht is toch niet uit te schakelen als negatief aspect, en in een bocht heb je toch een maximum haalbare snelheid, dus dat compenseert niet.
Als je naar top gear kijkt, zul je altijd zien, de lichte venijnige wagen haalt het van de luxe zware sport...met op papier vergelijkbare cijfers natuurlijk...en op hun circuit...want gewoon rechtuit over lange afstand ligt het heel anders.

Maar ik kan volledig fout zitten hoor. En voel me ook wel meer aangetrokken tot de 1100 eigenlijk.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved