Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'KL650R supermotard [Algemene vragen]' (ID 2082).
De reply is geschreven door superior mt7 (UserID 1880) op 4-8-2011 20:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
De motor heeft zo te zien wel redelijk goed gedraait, de kleur aan de uitlaat kleppen is allesinds wel mooi koffiebruin.

Je kan zelf een klepveerspanner maken door een halve bus te lassen op een sergeant (lijmtang).

Met een schuurpapier de klep proper maken is redelijk riskant, dan zou ik een stalen schuur borstel gebruiken om te klep te ontroeten.

Wel handig als je een draaibank ter beschikking hebt natuurlijk

Als er weinig roet is zou ik zelfs gewoon wat staalwol gebruiken.

Kleppen inslijpen is een geduldig werkje

Je kan aan de hand van het residu van de inslijppasta zien of de klep wel dicht 'zou' kunnen zijn.

Je moet een gelijk verdeelde band zien, zonder onderbrekingen van ongeveer 1mm dik.

Om te testen of de klep dicht is zou ik gewoon wat benzine kappen in de inlaat en uitlaat.

Als de klep lekt moet die binnen de seconden vochtig worden.




ach vind dat wel meevallen vooral met zon oude 1 pitter, zijn ten eerste maar 4 kleppen,

gewoon hoppa wat slijpasta op gooien, eerst ruw en daarna fijne.

niks special tool met je duim tegen klep drukken en boven vasthouden en ronddraaien. en net zolang doorgaan tot de 45graden hoek mooi gelijk is van kleur en slijpsel.

bij mijn fireblade was ik er ook in 1 dag mee klaar en dat zijn er 16



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved