Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'maximale uit grasmaaier blok halen' (ID 2060).
De reply is geschreven door MaXi-PuCh (UserID 20400) op 16-4-2011 22:36.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Voortandwiel 13 en achtertandwiel 40 is verhouding 1:0.325
Bij 2.5k rpm draait je achtertandwiel dus met 812.5 rpm.
Dit betekent dat je wieltje met diameter 20.3cm wat dus een radius is van 15.15cm een omtrek heeft van 2pi*r is 95.19cm.
Dat betekend dat je 812.5*95.19=77342cm per minuut af legt, wat weer inhoud dat je 773.4 meter in een minuut af legt wat weer neer komt op 12 meter per seconde en dat is 46.4 kilometer per uur
Maar dan moet je ook nog je band erbij nemen
Maar ik denk dat die verhouding veeeeeeeeeeeeeeeel te zwaar is omdat je voortandwiel direct op het krukas zit..
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 16-4-2011 om 22:25 uur.
bedankt! (tandwiel zit niet helemaal direct op de krukas. op de krukas zit een soort poulie, vanaf daar gaat een snaar naar een andere poulie op een soort koppeling, vanaf die koppeling moet een tandwiel komen die met een ketting naar het achtertandwiel gaat.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
doe eens wat foto's van het blokje, ken zo snel geen 2-takt brigss..
even er van uitgaande dat het een viertakt zijklepper is(wat de meeste oudere brigss motortjes wel zijn),
-originele uitlaat weggooien en iets leuks voor verzinnen. rechte buis doet het al een stuk beter dan ori potje.
-kopje stuk afvlakken. wel oppassen dat de klepjes de kop niet raken.
-regelateur loskoppelen
-tussenplaatje maken om de ontsteking te vervroegen. (gaat niet als hij echt oud is en een punten ontsteking heeft)
-in en uitlaat kanalen beetje afwerken, carb goed aan laten sluiten ed.
-liefst andere carb, of de originele flink bewerken.
-nokkenas oplassen en nieuw nokprofiel op slijpen/vijlen. (ja, beun, maar is te doen als je weet wat je moet doen, beetje researchen..)
-bij grotere dan standaard kleplift uitkijken dat de nokvolgers nog wel ver genoeg omhoog kunnen. desnoods stukje alu weghalen.
-sterkere klepveren regelen, desnoods de originele en een veertje er bij zetten van iets wat je toevallig hebt liggen.
-gas geven en hopen en bidden dat de drijfstang binnen blijft
http://members.home....concept/MOV00310.3GP zo liep ons brigsje op het laatst. ging een goede 80km/h
kijk! hier heb ik ook heel veel aan, ook al is dit meer tunen dan ontgrenzen...
edit: het hoeft niet hard te gaan of snel op te trekken. het moet net zoiets als een spartamet ofzo gaan misschien wat harder.
ik wil ongeveer 30-40 gaan met dat ding maar als hij normaal op kan trekken en 30 kan lopen is dat heel mooi.
als het 4takt is zou ik toch ergens iets van een nokkenas of een snaar daarvan of een uitstulping bij de cilinder moeten zien?
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 16-4-2011 om 22:40 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved