Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'maximale uit grasmaaier blok halen' (ID 2060).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 16-4-2011 22:14.

doe eens wat foto's van het blokje, ken zo snel geen 2-takt brigss..

even er van uitgaande dat het een viertakt zijklepper is(wat de meeste oudere brigss motortjes wel zijn),

-originele uitlaat weggooien en iets leuks voor verzinnen. rechte buis doet het al een stuk beter dan ori potje.

-kopje stuk afvlakken. wel oppassen dat de klepjes de kop niet raken.

-regelateur loskoppelen

-tussenplaatje maken om de ontsteking te vervroegen. (gaat niet als hij echt oud is en een punten ontsteking heeft)

-in en uitlaat kanalen beetje afwerken, carb goed aan laten sluiten ed.

-liefst andere carb, of de originele flink bewerken.

-nokkenas oplassen en nieuw nokprofiel op slijpen/vijlen. (ja, beun, maar is te doen als je weet wat je moet doen, beetje researchen..)

-bij grotere dan standaard kleplift uitkijken dat de nokvolgers nog wel ver genoeg omhoog kunnen. desnoods stukje alu weghalen.

-sterkere klepveren regelen, desnoods de originele en een veertje er bij zetten van iets wat je toevallig hebt liggen.

-gas geven en hopen en bidden dat de drijfstang binnen blijft

http://members.home....concept/MOV00310.3GP zo liep ons brigsje op het laatst. ging een goede 80km/h


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved