Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'KTM GS 600 supermotard ombouw [Algemene vragen]' (ID 1996).
De reply is geschreven door Sypie_Honda (UserID 8086) op 4-3-2011 16:55.
helemaal niet domme vraag jong! zo bekijk ik het zelf ook!
ik vind dat alles er net iets degelijker, maar ook wat 'ruiger' (minder mooi afgewerkt) er uit ziet en is.
neem nou de kettingspannerij en achterbug, dit is allemaal vrij grof afgewerkt, staan bijvoorbeeld geen streepjes op de brug voor het spannen.
wel vind ik de kwaliteit van de materialen een stuk beter dan bij de jappen. kwaliteit van aluminium onderdelen komt veel degelijker over, vooral het motorblok, aluminium is ook veel donkerder van kleur, wat vaak een betere kwaliteit betekend.
en de lassen op het frame zien er veel beter uit als die van een jap. en natuurlijk alu subframe in 89 al.
wat dan wel weer een drama is,: de tank de kappen zitten gewoon zo met parkers in het plastic, de jappen hebben hier een mooi messing blokje in gegoten.
kwa remmerij en hendels vind ik dit ding een stuk beter dan een jap,
brembo klauwen, met magura hendels echt super degelijk spul, als je dat naast een nissin legt lijkt dat echt rommel.
kwa velgen is hij dan weer minder, zitten echt super dikke spaken in (3.5mm oid) maar de nordisk velgen zijn wat minder, deze beginnen aan de binnenkant wat uit elkaar te vallen. bij de jappen ben ik DID gewent, waren perfect!
ophanging is erg goed, voor en achter WP! heb laatst de voorvork gereviseerd (WP 4054) alles is net wat degelijker dan bij een Kayaba of een Showa.
het is wel een lange motor, dus krappe bochten in kruip-sluip gedeeltes zijn vrij moeilijk. het grote voordeel is dan wel weer het enorme toerenbereik. je houd hem gewoon in de 2e versnelling en pruttelt het hele bos zo door.
het schakelen gaat weer veel minder als bij een jap, hier zit nog nog wel gouw eens tussen 2 versnellingen in, en je moet je voet net even wat verder bewegen. koppelen gaat ook vrij zwaar vind ik.
verder is het wel echt een motor met karakter, hebben de jappen vaak wat minder vind ik. de 40mm Dell' PHM carb mag dan niet zoveel afstel mogelijkheden hebben de KTM is erg fel aan het gas.
en het geluid vind ik erg goed!
en ik vind ze er gewoon veel beter uit zien dan een XR uit die tijd bijv. maar dat is dan persoonlijk.
al met al zou ik dit ding niet graag willen ruilen tegen een XR!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved