Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'BMW 1602 [Algemene vragen]' (ID 1255).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 19-1-2011 19:45.
Die skyline turbo is niet zo bijzonder groot en mijn advies was om de turbo in het kader van betrouwbaarheid (lees: backpressure en het voorkomen van pingelen) een tikje groter te pakken dan je vermogensdoel (ook omdat je dan nog wat ruimte hebt om verder te gaan)
Strikt bekeken was een gemiddelde T25 ook groot genoeg geweest voor 200pk, maar die heeft nauwelijks reserve.
Deze gevonden turbo was gewoon een mooie optie voor het geld en het feit dat ie past op een T3 flens, een compromis moet je toch altijd sluiten als je geen onbeperkt budget hebt
Die van mij doet 0,5 bar rond de 2800-3000 toeren en 1 bar bij 3800 ofzo, maar in mijn geval word het spoolen flink beperkt door de kleine gasklep en het gasmengstuk (het kan ook wat eerder zijn, de toerenteller geeft teveel aan)
Het blokje zelf moet in standaard vorm door kunnen tot zo'n 6300-6500rpm, iets meer kan wel, maar heeft met een standaard nokkenas toch niet zoveel nut.
Circuitgebruik heb je dr geen enkele last van, kwestie van goed schakelen.
En op de openbare weg ben je dankzij het vrij lage gewicht van een 02 nog steeds snel al zit je een paar honderd toeren te laag.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved