Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'BMW 1602 [Algemene vragen]' (ID 1255).
De reply is geschreven door 70malossi (UserID 34) op 19-1-2011 19:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]
Is een van de laatste geleverde M10 motoren uit E30 dus met kat. Deze hebben een inhoud van 1766cc en een compressieverhouding van 8 en een beetje.
Die turbo sluit aan op spruitstuk flens (T3), komt wel aardig uit kwa afmetingen lijkt het, en bovenal goedkoop via ebay.
Maar die turbo komt van een 2500,dat is dus 700 cc meer dan jouw motor.Wat inhoud dat die Turbo ontworpen is voor een motor met 700 cc meer.
Ik denk dat dat niet goed is voor de drivabilitie.Dus dat ie te laat op toeren komt op jouw motor.
Waar ligt jouw redline?
Op de gemiddelde stock (benzine) turbomotor moet je tussen de 3 en 3,5kk rpm flink op boost zijn.Hoe eerder hoe liever.
Zet je er een intercooler tussen duurt je spoolup al snel een 2a300 rpm langer.
Persoonlijk denk ik dat je met een turbo die harrie heeft (en nee niet omdat die van een scooby afkomt)een betere turbo hebt voor zon kleine motor.
Er zullen vast nog meer turbos zijn van t formaat td04.De tegenhanger van TD is de VF.
Op een 2 lilter subaru,die niet t meest geweldige uitlaatspruitstuk heeft krijg je met een td04 max 280 pk los.
Dat is dan op 1,2 bar.Meer bar heeft geen zin omdat je dan alleen warme lucht aan t rondpompen bent.
Maar wel al voor de 3000 rpm 1 bar druk.
Hoe wil je je druk gaan beheren?
Op wastegate druk rijden en dan doormiddel van een zwaardere veer de druk opvoeren?
met een bleedvalve in t systeem of met een electronische boostcontroller(heeft de voorkeur boven een bleedvalve, die zn druk niet vasthoud)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved