Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Turbo of v6?' (ID 1920).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 29-11-2010 15:18.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
m20 blok ben ik persoonlijk niet zo kapot van.

zo'n cih 6 cilinder is wel iets leuks van te maken als je zelf VEEL kunt, maar het is en blijft een flinke klomp gietijzer.
als ik me niet vergis zijn ongeveer die motoren ook als 24v geleverd in een omega, weegt iets minder en loopt iets beter.

de 2.4 cih motoren zijn ook nog geleverd in de opel frontera, k weet alleen niet of die een losse tussenbak hadden voor 4x4 oid of dat dat bij in de versnellingsbak zat.

edit: waarom eigenlijk geen c20ne? erin uit een omega? past waarschijnlijk een stuk makkelijker en weegt minder. kost nix, en heeft toch nog iets van 115pk ofzo. met een computer miss wat andere rommel van een kadett gsi 8v is er best meer uit te halen.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 6-11-2010 om 11:47 uur.



de c30se 24v weegt precies niks minder als een 12v cih hoor....
en net wat joel zegt, een c20ne ombouw is net zo duur als een 20xe ombouw, dus dan kan je beter meteen de 16v pakken.

pak nou maar gewoon een bmw 6 cilinder, goed te vinden, genoeg vermogen en lekker compact vergeleken met die lijken van opel.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved