Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Honda Circuit racer [Algemene vragen]' (ID 1534).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 23-10-2010 0:25.

origineel op de cr80 is 12/52 ofzo. (met een 14inch wiel!!)

op mijn nsr had ik 12/43 met een 18inch achterwiel maar dat was wel erg zwaar, reed er 95 echte km/h mee in de 4 bij 11500 toeren.
En de 6de versnelling is erg lang.

Dit jaar had ik 12/52 en dat was al beter: http://s754.photobuc...;current=nsr50-3.flv

toerental kan ik niet echt zeggen, mijn vader heeft geen toerenteller en op mijn cr80 zit logisch ook geen toerenteller.
top vermogen volgens de fabriek gegevens ligt bij 11500.

die van mijn vader is ooit eens op de testbank geweest, maar helaas is de uitdraai verloren gegaan. :(

Als ik jou was, dan zou ik de cilinder iets kietelen, naar iets hogere timingen (kan prima, standaard is wel redelijk laag voor de cross) een cilinderkop laten berekenen en draaien, icm met een nieuwere cr80 membraan, 28/30/32/34? carburateur en dan een cr85 uitlaat omlassen voor erop.
Volgens mij heb je dan wel een aardig leuk presterend brommer'tje.

edit: cr80 bak is wel geschikt voor circuit rijden, maar nog niet optimaal.

het yz80 blok wat ik nu onder mijn dt50 heb, heeft een veeel fijnere bak.
1ste versnelling is heel erg lang, dat mag prima je hoeft toch maar 1 keer vanuit stilstand te vertrekken.
En de rest van de versnellingen volgen steeds dichter op elkaar van 4 naar 5 heb je maar een terugval van 900 toeren ofzo, dus blijft hij perfect in de powerband, de 6de versnelling bij die bak is dan ook weer een stukje langer.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 23-10-2010 om 0:34 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved