Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'NSR90 twin [Algemene vragen]' (ID 1911).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 1-9-2010 21:06.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
algemeen puntje 4

4. Het is verboden zaken m.b.t. de techniek, die niet uitdrukkelijk in het technisch reglement worden vermeld, te wijzigen c.q. vervangen.




Blokje komt er sowieso, of ik er nu mee mag rijden of niet.
Is meer bedoelt, om te bouwen omdat het kan.

Ik beleef ook meer plezier aan het bouwen en het uit dokteren van het hele zooitje dan die 20sec dat je daar op de brommer zit.

Afgelopen jaar ook , brommer deed totaal niet mee, maar ik heb me evengoed geamuseerd.

Ik stuur wel een mailtje naar de organisators als het blokje een beginne'tje heeft gemaakt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
vet onderwerp!
Heb je ook wel eens het CR1000 project gezien? Twee Honda CR500 cilinders op één blok gemonteerd? (zelfde idee als dit zo'n beetje).

Krukas is een wat lastiger probleem idd, maar neem eens contact op met ABTuning. Zij hebben ongetwijfeld goed nagedacht over hun keuze van krukasverbinding. Denk dat je van hun advies heel veel wijzer wordt.


Over je slag verkleining.... dat zou ik niet doen want dat kost je een hoop ellende ivm je timingen. Ik zou lekker twee vast gelopen cilinders op de kop tikken en ze laten nicasealen. Je kan dan aangeven dat je de boring wilt terug brengen en dan brengen ze een iets dikkere laag aan.

Er zijn in het verleden met brommersprints (toen 72cc nog niet was toegestaan maar echt max 70cc) ook mensen geweest met een Derbi die dit ook deden en daardoor hun cilinderinhoud terug brachten van 72cc naar 69,x cc.
Met twee cilinders moet je dus 5cc afsnoepen dmv dikkere wand. Informeer eens naar de maximale mogelijkheden met deze optie want er zijn uiteraard ook limieten.

Succes ermee.

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 28-8-2010 om 17:08 uur.


CR1000 project wel een paar foto's van gezien, is inderdaad heel ander0e koek.

Met het krukasje komt het wel goed, eerst even nog zelf proberen en mocht het niet lukken, dan ga ik inderdaad contact met andere opnemen.

Zoveel werk is het niet om de cilinders aan te passen op de kleinere slag.
En de timingen komen dan toevallig net mooi uit.
(en toch net iets goedkoper dan 2 nieuwe wanden )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
uuhm 4x500cc

afbeelding


Nog wat gedaan aan je project?



Ja die ken ik, tijdje terug nog bij Keiji's zijn profiel gedumpt.

Nee niks aan gedaan wat interessant is.
het 50cilinder'tje wat aangepast, maar niet echt foto waardig denk ik.

Voor de rest heb ik gewoon nog genoeg andere dingen te doen, en niet echt veel tijd/zin om eraan te werken.
Heb zelfs nog geen tijd gehad om een nieuw naaldlager'tje in mijn motor te zetten, dus dat zegt wel genoeg. :(

dus verlopig blijft het nog een hoop gelul en weinig actie.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-9-2010 om 21:24 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved