Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'NSR90 twin [Algemene vragen]' (ID 1911).
De reply is geschreven door Razor (UserID 3769) op 28-8-2010 17:07.

vet onderwerp!
Heb je ook wel eens het CR1000 project gezien? Twee Honda CR500 cilinders op één blok gemonteerd? (zelfde idee als dit zo'n beetje).

Krukas is een wat lastiger probleem idd, maar neem eens contact op met ABTuning. Zij hebben ongetwijfeld goed nagedacht over hun keuze van krukasverbinding. Denk dat je van hun advies heel veel wijzer wordt.


Over je slag verkleining.... dat zou ik niet doen want dat kost je een hoop ellende ivm je timingen. Ik zou lekker twee vast gelopen cilinders op de kop tikken en ze laten nicasealen. Je kan dan aangeven dat je de boring wilt terug brengen en dan brengen ze een iets dikkere laag aan.

Er zijn in het verleden met brommersprints (toen 72cc nog niet was toegestaan maar echt max 70cc) ook mensen geweest met een Derbi die dit ook deden en daardoor hun cilinderinhoud terug brachten van 72cc naar 69,x cc.
Met twee cilinders moet je dus 5cc afsnoepen dmv dikkere wand. Informeer eens naar de maximale mogelijkheden met deze optie want er zijn uiteraard ook limieten.

Succes ermee.

Dit bericht is gewijzigd door Razor op 28-8-2010 om 17:08 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved