Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'Turbo of v6?' (ID 1920).
De reply is geschreven door jr customs (UserID 19816) op 15-8-2010 11:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


ik zou toch eens even goed nadenken over je keuze,

het is ALTIJD meer gekloot en werk dan jij waarschijnlijk verwacht, een degelijke turbo haal je niet voor 100-150 euro, en naast dat komt er natuurlijk nog veel en veel meer bij kijken;

ik denk ook niet dat het 30 jaar oude opelblokje een turbo leuk zal vinden zonder enige aanpassingen op de koppakking na,

als eerst zou ik maar eens aan je onderstel beginnen voordat je er 1 of ander 300pk sterke tor in hangt, diff + gehele aandrijflijn is niet gemaakt op 3-4maal het vermogen dat het hoort te hebben, om nog maar te zwijgen over de remmerij.

ik heb verleden week wel iemand gezien die een 2 liter calibra turbo motor in zn ascona had gelepeld, maar daar was de rest van de auto ook op berekend (volledig onderstel aangepast, rolkooi noem maar op)

ik denk dat als je iets soortgelijks in elkaar wil bouwen dat je minimaal wel 5-6000 euro apart mag leggen wil je het goed aanpakken.

maar als je zelf nog geen idee hebt wat nou eigenlijk een dumpvalve is, zou ik niet beginnen aan een turbo ombouw op een auto van ca. 30 jaar oud.



Het hoeft ook niet allemaal het beste van het beste te zijn, sterker nog, als het vermogen erop vooruit gaat ben ik al blij, al is het maar 10 pk, en daar hoef ik de aandrijflijn toch niet op aan te passen?

ik weet inmiddels ook wat een dumpvalve is, maar nou vroeg ik mij af, als je de carb voor de turbo zet dan ontsnapt er uit je dumpvalve toch mengsel?>
ik snap nog steeds niet waar al die extra kosten dan vandaan komen, want als ik het niet allemaal high performance maak en gewoon een lage druk turbo gebruik hoef ik de rest toch niet perse aan te passen, ik zal wel mn rijstijl wat aan moeten passen maar ach



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved