Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp '80cc NSR pretblokje [Algemene vragen]' (ID 1832).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 29-6-2010 21:44.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Een MBX/MTX cilinder hoort ook dat dikke hemd te hebben, een MTX80R2 heeft het dunne hemd (en grotere/duurdere krukaslagers)
Randje kun je gewoon uit je carter dremelen, dat alu ben je zo doorheen.
Ik heb trouwens de zuiger van een '110cc' eurocilindro/athena gepakt om m op te laten boren naar 55mm, dat ging prima.

Wat trouwens ook qua vermogen lekker werkt is een o-ring in de cilinderkop zetten en zorgen dat de squishband een beetje klopt.
Scheelt sowieso in het pingelen, want om die 16pk te halen heb ik mn ontsteking toen idioot vroeg moeten zetten.
Wat ook een behoorlijk vermogen onderin (7pk bij 6000 toeren) en absurd laag verbruik opleverde (gemiddeld 1:25-1:30 tegenover 1:15 zonder de vervroegde ontsteking)



t is al weer ff geleden maar ben er toch bijna zeker van dat een mbx cylinder dat randje heeft. en ik Dacht dat een rII cilinder net wel dikker was.

edit: doet er ook weinig toe, hij moet gewoon een dikke hebben..

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 29-6-2010 om 21:45 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved